Gepark v rómskej osade

https://vimeo.com/179566663 Deti z rómskej osady v Trebišove si užili Nórsky gepark. Viac na gepark.eu





Ohník bude

https://vimeo.com/201269009 Projekt Lukáša Matejku, Pavla Soukala a Radoslava Piovarčiho predstavuje Slovenskú ľudovú tématiku s jemným sarkazmom, naivitou a narativitou. Interaktívna veľkoplošná inštalácia pozostávajúca z 3 projekčných plôch (4 x 15 000 ANSI projektor).





Brainwashing mixtape

2010-2015
Promo video is here: http://vimeo.com/akjetam/brainwashingpromo
Making of: https://vimeo.com/150349304
Mixtape: https://vimeo.com/150467279

Owntempo recordings & Akjetam produkt presents BRAINWASHING VIDEOMIXTAPE is contemporary dance and performance together with projections, as a loose adaptation of George Orwell's novel 1984, in the dubstep musical accompaniment Owntempo recordings team.

Dance: Martina Beňačková and Radoslav Piovarči
Cast: Alžbeta Halíčová
Dramaturgist: Marek Janičík
Camera: Lukáš Matejka and Martin Jurza
Music: Owntempo recordings team www.owntempo.com
Mixed by: Influenza
Support: Štefan Oliš, Andrej Jurkovič ...
Photo: Tomáš Rosa

Directed and edit by Lukáš Matejka.





Tieňohra / Galanty

https://vimeo.com/136714642 Interaktívna svetelná inštalácia. Park camp, Trebišov (2015).

Pomocou svetiel sa v korunách stromov Trebišovského mestského parku po zotmení objavilo svetlo. Dva svetelné lúče situované do diagonály narúšali pohybom samotní diváci. Svojim telom tvorili v korunách stromov hru tieňových obrazov.





Byty beat

http://vimeo.com/104628056 Krátky zostrih videomappingovej udalosti z Trebišova, kde na dva teplárenské komíny obdlžnikového tvaru Lukáš Matejka a Matej Mazák premietali fiktívny panelák. Animácia bola vytvorená počas štyroch dní na festivale Intervencie, ktorého hlavnou ideou je zasahovať súčasným umením do verejného priestoru a tak ho pretvárať. V každom okne (odfotenom priamo na sídlisku), kde sa intervencia odohrávala je zanimovaný dej, ktorý má svoj vlastný zvukový doprovod. Dohromady dávajú jednotlivé okná hudobnú kompozíciu a poskytujú divákom na sídlisku špecifický zvukovo-vizuálny zážitok. Diváci prišli popod komíny a mnohí sa pozerali na vizuálnu show Byty beat priamo z okien svojich bytov.

Videosekvencia má 5 minút. Prehraná bola 5-krát s 10 minútovými pauzami, pri ktorých vo fiktívnych oknách zostalo zhasnuté svetlo.






Chorožka

Svetelný smog v mestách rastie ako huby po daždi. Parazitujúce huby na strome v projekte symbolizujú svetelné reklamy, ktoré parazitujú v urbánnom priestore mesta. Site-specific inštalácia v parku mesta Trebišov s minimalistickým zásahom LED svetla evokuje prírodné pouličné lampy.

Projekt vznikol v spolupráci s Tomášom Žižkom v rámci podujatia Light camp v Trebišove.





Hapto

Interaktívna dotyková zvuková inštalácia vytvorená pre festival umenia HALA 2014 v Trenčíne. Do projektu môže divák interaktívne – vlastným dotykom prstov, stláčaním listov zasahovať a modulovaním zvukových samplov skladať hudbu. Je potrebné byť bosý a stáť na zelenej trávnatej ploche. Tvoriť hudbu na rastlinách môže aj viac ľudí spoločne. Haptická inštalácia pozostáva zo živých rastlín, ktoré vyrastajú z bieleho suda.

autori projektu:
Lukáš Matejka & Jakub Hrdina

spolupráca:
Silvia Berešová, Martina Krčová, Chris Kirschner, Milan Matejka, Denis Matúš, Petra Pršová, Pavol Soukal





Ochutnávka V.

http://nitra.sme.sk/c/7393163/umeleckym-dielom-bolo-samotne-vino.html Spojenie slova „ochutnávka“ a písmena „V“ v názve výstavy má naznačiť, že ide o degustáciu vína, na ktorej je celé umelecké dielo založené. Samotné umelecké dielo by malo pozostávať z happeningu klasickej degustácie vína. Dielo zároveň pomerne priamočiaro reaguje na fungovanie vernisáží a podobných udalostí, na elitárstvo v umení.

Prečo ľudia chodia na vernisáž? Vernisáž je slávnostným otvorením výstavy, ktoré býva spravidla spojené s nejakým umeleckým programom a občerstvením. Ľudia si za týchto okolností vypočujú úvodný prejav. Potom sa s radosťou pustia do debaty so známymi a do už spomínaného občerstvenia... Samotná výstava a umenie tak upadá do úzadia. Prečo by teda samotné degustovanie vína nemohlo byť umením?

„Ochutnávka V“ pozostáva z krátkeho eventu, klasickej ochutnávky vín – hodnotenia vína sprístupneného pre širokú verejnosť. Ide o apropriáciu, privlastnenie si udalosti - degustácie vína ako umeleckej činnosti. Prostredníctvom zinscenovanej udalosti sa rekonštruuje skutočná, živá ochutnávka v reálnom čase a priestore a v priamej interakcii s návštevníkmi. Samotný happening vnímame ako možnosť na diskusiu, akúkoľvek improvizáciu a neočakávaný vstup s voľným priebehom. Je na samotnom návštevníkovi ako ohodnotí toto nepredvídateľné dielo vymykajúce sa všetkým konvenciám galérií.

Výstava je kritikou elitárstva v umení, zároveň je zrkadlom spoločnosti zameranej na plytké hodnoty. Celá akcia bude prebiehať ako keby išlo len o samotnú degustáciu vína - degustátori i návštevníci sa stanú súčasťou diela tým, že ochutnajú z piatich druhov vína. Zameriame sa práve na laickú degustáciu, pri ktorej bude určite najočakávanejším zo zmyslových atribútov práve chuť vína. Úplný laik, na rozdiel od skúseného degustátora, dokáže v tom okamihu len stroho konštatovať „chutí mi“ alebo „nechutí mi“.

Po skončení akcie zostáva záznam, ktorý prostredníctvom projekcie dokumentuje priebeh happeningu, aby aj návštevník, ktorý príde na výstavu neskôr, mohol pochopiť o čo tu išlo. Všetko, čo bolo súčasťou happeningu malo zostať na svojom mieste tak, ako to tam návštevníci - degustátori zanechali, ale usilovné upratovačky Nitrianskej galérie sa postarali o opak :)

Autori: Lukáš Matejka a Štefan Oliš
Kurátor: Matúš Chrást

Vernisáž: streda, 10. septembra 2014 o 17:00
Výstava potrvá do 28. septembra 2014
Galéria mladých – Nitrianska galéria, Župné nám. 3, Nitra
Ďalšie informácie nájdete na www.nitrianskagaleria.sk






Pokus o vytvorenie olympijských kruhov

Machinima. Pokus o vytvorenie olympijských kruhov prostredníctvom akčnej počítačovej hry. Autor počas brzdenia v šmyku tvorí automobilom a motocyklom digitálnu kresbu vo virtuálnom prostredí ulíc veľkomesta. Projekt vznikol ako voľná interpretácia medzinárodného symbolu počas zimnej olympiády v SOČI 2014 a zároveň ako digitálna parafráza pokusu Michaela Schumachera z TORINO 2006.





Posledné dielo skazy / Last destruction

Paričský hrad v areáli mestského parku v Trebišove, z ktorého pod tlakom nepriaznivých historických udalostí zostala v súčasnosti iba jedna stena sa počas noci zmenil na interaktívnu svetelnú plochu. Posledné dielo skazy mali možnosť diváci vykonať tlesknutím rúk alebo zakričaním. Rúcajúca stena postupne odkryla slovo POMINUTEĽNOSŤ. Toto interaktívne dielo vzniklo v roku 2014 v rámci podujatia Light camp v Trebišove.

autor projektu: Lukáš Matejka
spolupráca: Pavol Soukal





StructScan II. - Sídla moci / Residences

https://vimeo.com/91787293
Videodokumentácia performance StructScan II. s podtitulom Sídla moci. V projekte ide o štrukturálne skenovanie architektúry (akčná maľba + performance + video). Na 3 klasické maliarske plátna bola v Bratislave prenesená špina a smog z 3 reprezentatívnych slovenských budov - sídiel moci (Bratislavský hrad, Národna rada SR, Tower 115 - budova J&T) .

StructScan video - performance - structural scan architecture (action painting + performance + video).

Sound by Human.

In his intermedial project Drawing of the national fortress of power (2014) Lukas Matejka pays attention to examination of architectonic dominant structures representing various categories of power in Slovakia. Throught the method of scanning he puts prints of relevant buildings on canvas of paintings, which creates random structural drawings of Bratislava castle – the symbol of Slovak statehood, parliament bulding – the seat of National Council of the Slovak republic and the representative of the executive power, and J&T building representing economic power of one of the most active investment and development companies in Slovakia. Matejka´s humoristically ironic project based on (pseudo)scientific method of research evokes multiple connotations. Unseparable part of the random structural drawings is videodocumentation from the scanning process of buldings in situ.





Tancuj tancuj

https://vimeo.com/106514681 Krátky videoart vznikol na Tvorivej dielni VŠVU - Katedry fotografie v Kremnici (september 2014). Voľná interpretácia tradičnej ľudovej piesne.





Bábovka

Participačný projekt Bábovka s vyústením ako happening reaguje na domácu priateľskú atmosféru v Regionálnom kultúrnom centre Prievidza. Autor zakúpil suroviny a oslovil všetkých zamestnancov s úlohou upečenia tradičnej dvojfarebnej bábovky, s receptom od mamy, v domácom prostredí. Bábovky následne zamestnanci priniesli na vernisáž výstavy "V procese", kde tieto bábovky návštevníci ochutnávali a konzumovali. Bábovku spájajú suroviny, jedenie a pečenie bábovky spája ľudí. Podobne ako výstava "V procese" projekt predstavuje zastavenú sekvenciu procesu tvorby. Obyčajná dvojfarebná bábovka sa stáva na krátky okamih výtvarným artefaktom.





Jelenček, Čivava, Zajačik

Autor v maliarskom projekte satiricky reaguje na zobrazovanie prevzatých motívov jeleňa a zajaca v tvorbe mladých výtvarníkov, z ktorých sa stal masový gýč mladého súčasného umenia. Vyčerpaná tématika jelenčekov (všadeprítomné parôžky) a zajačikov je mŕtva. Nech žije čivava!

Celkovú plytkosť obsahu zdôrazňuje ironický koncept inštalácie - nedomaľovaných plôch, nedokončeného zavesenia obrazov a neadjustovania malieb.





Objekt,ktorý bude darovaný do zbierky NG

Objekt s názvom "Objekt, ktorý bude darovaný do zbierky Nitrianskej Galérie" bude darovaný do zbierky Nitrianskej galérie v Nitre po ukončení výstavy V procese. Procesuálnosť objektu prebehla s minimálnym autorským zásahom. Prioritný bol prírodný zásah vody do kovu, ktorá pôsobila na objekt vyše 25 rokov. Ďalší podstatný rozmer procesu spočíva v zmene vlastníctva. Zo zbierky autora Lukáša Matejku na Nitriansku galériu. Podpisom darovacej zmluvy v deň ukončenia výstavy, bude proces diela ukončený.





Task / Úloha

VIDEO: http://vimeo.com/akjetam/task
+
http://vimeo.com/akjetam/task-mlyny

Inštalácia, performance a súčasný tanec

Je možné zvládnuť riešiť viacero úloh súčasne? Mozog je nútený zastavovať, zameriať sa a nepretržite prepínať medzi úlohami. Rýchle prepínanie, paralelné spracovanie neexistuje. Mulitasking vyjadrený prostredníctvom tela, telesnosti a pohybu. Task formou súčasného tanca - performance, kedy v hlave tanečníka prebieha nepretržité reštartovanie mozgu potrebné na vykonávanie každej jednej úlohy. Nepretržité rozptylovanie pozornosti na základe aktuálnejších podnetov pretavené do improvizačno - tanečných aktivít.

autor projektu: Lukáš Matejka
tanec: Radoslav Piovarči

premiéra: 14. 5. 2013, Bunkrovica (5.výročie otvorenia),
Bunker - Nitrianska galéria, Nitra, Slovakia





Brain / Mozog

Performance súčasného tanca a tanečnej improvizácie s prvkami digitálnych médií (found footage a VJ).

Telo ako impulzívna telesná schránka. Prostredníctvom dynamiky súčasného tanca a vizuálnosti projekcie je divák účastníkom striedania tragikomickej performancie, kde tanečník sa z tragickej role trpiaceho transformuje do role grotesknosti a sebakomiky. Pasivita permanentne prítomnej postavy a jej postupná nehybnosť symbolizuje narastajúci nezáujem a ignoráciu. Duálnosť postáv a vzájomná interakcia sa už v úvode mení na sólo.

autor projektu: Lukáš Matejka
tanec: Radoslav Piovarči
postava: Leontína Berková
kostým: Petra Pršová
premiéra: 19. 10. 2012, Artorium, Banská Bystrica





Onlinesolarium

Na Slovensku je spustený novátorsky projekt ONLINE SOLARIUM. Výhodou je, že je služba momentálne dostupná úplne ZADARMO. V budúcnosti bude služba po registrácií spoplatnená, v rámci regulérnych sadzobníkov, preto je dôležité ju odskúšať ešte dnes. Jedinečná technika opaľovania tváre, ale aj celého tela priamo z pohodlia domova. Výsledky nádherne bronzovej pokožky nenechajú na seba dlho čakať. Vaša tvár s okolím komunikuje. Už teraz neváhajte a pripravte sa na leto.

Viac na stránke www.onlinesolarium.sk alebo
Teletexte TV JOJ na číslach 825, 826 a 827.





mopping vs. mapping

VIDEO is here: http://vimeo.com/akjetam/moppingvsmapping

Vznik projektu iniciovala zámena písmen v dvoch anglických slovách „mopping“ a „mapping“. V prvom význame ide o zmývanie mopom (mopovanie – zmývanie dlažby – pracovná činnosť). V druhom slove o tvorenie súčasnej vizuálnej projekcie, formou kreatívnej techniky mappingu (mapovanie). Performance, pri ktorom prebieha zmývanie ulice mopom. Týmto jednoduchým úkonom má možnosť samotný divák tvoriť interaktívnú mappingovú projekciu. Pomocou klasického mopu prebieha kreovanie obrazu a zvuku.

autor projektu: Lukáš Matejka
technická podpora: Boris Vitázek
obsluha na nuit blanche: Marek Janičík

----------------------------------------------------

Establishment of a project initiated by the substitution of two letters in the English words "mopping" and "mapping". In the first importance to the mop cleaning (mopping tile - occupation). The second word on the formation of contemporary visual design, creative art form of mapping (mapping). Performance, in which ongoing street cleaning mop. This simple act has the option to create an interactive viewer itself mapping projection. With the progress of creating a classic mop picture and sound.

Project author: Lukas Matejka
Technical support: Boris Vitazek
operation of the Nuit Blanche 2011: Marek Janicik





Multigen

VIDEO is here:
http://www.vimeo.com/akjetam/multigen
+
http://vimeo.com/akjetam/multigen2

Multigen is interactive installation & motion sampler.

V projekte Multigen sám divák generuje obraz i zvuk. Divák sa aktívnym spôsobom dostáva do úlohy tvorcu výsledného diela - prostredníctvom vlastného pohybu (pomocou nôh, rúk i prstov) v tmavej miestnosti. Hudobná časť, pozostávajúca zo samplov vydavateľstva Surreal Madrid (Crude Loops I. + Crude Loops II.) sa dá modulovať jemne v závislosti na senzor skrz prácu s vlastným tieňom. Samotnú projekciu môže divák ovládať taktiež za pomoci vlastného hlasu alebo tlieskania.

In the project Multigen person generates video and audio. The viewer is actively getting into the role of the creator of the resulting work - through their own movement (with feet, hands and fingers) in a dark room. Music section, consisting of a sample publishing Surreal Madrid (Crude Loops I. + Crude Loops II.) can be finely modulated depending on the sensor through the work of its own shadow. Actual projection, a person can also be controlled actively using their own voice or clapping.





Muž a bicykel / Man and bike

Krátky experimentálny film Muž a bicykel / Man and bike, ktorý voyerským sledovaním a strihovou analýzou zobrazuje samotu, muža a bicykel.

Short experimental film Man and bike, which voyeuristically monitoring and analysis shows the shear solitude, a man and a bicycle.





Pivo a cigarety 5 / Beer and cigaretts 5

Pivo a cigarety 5 priamo nadväzuje na sériu "Pivo a cigarety". Voľným rozprávaním mladých ľudí, experimentálno-dokumentárny film vykresluje, ako si ľudia v súčasnosti vytvárajú vzťahy.

Beer and cigarettes 5 is directly related to a series of "Beer and cigarettes." Free-talking young, experimental and documentary film portrays how people are creating relationships.





Prierez vnútrom / Trough inside

Video: http://vimeo.com/23472016

Vznik projektu "Prierez vnútrom" iniciovala klišovitá kurátorská fráza: "Výstava tvorí prierez autorovým vnútrom..." Gro projektu spočíva v zvukovej inštalácií vyskladanej z found footage filmových sekvencií (najmä hororové scény), v ktorých sa odohráva násilie, mučenie a vôbec celkové utrpenie. Inštaláciu doplňa v strede priestoru umiestnené vedro. Vedro je skoro po okraj naplnené vodou, vnútornosťami a krvou, ktorá bublá - prekysličuje sa - žije. "Prierez vnútrom" počíta s tým, že inštalácia bude zapáchať a tým sa otvára ďalším rozmer koncepcie výstavy 7sedem dotykov (máj 2011, Bunker, Nitrianska galéria) orientovanej na zmysli, na ktorej bol tento projekt vystavený.

The emergence of the "cross-section of the Interior" was initiated curatorial cliché phrase: "The exhibition is the section of the author's inside ..." Gro project is an audio installation completed of found footage of film sequences (especially horror scenes), which takes place violence, torture and even the overall suffering. Complete the installation space in the middle of a bucket. Bucket is filled almost to the edge of water, internal organs and blood that bubbles - lives. "The cross-section inside the" envisages that the installation will stink and it opens a new dimension to the concept of the exhibition touches 7seven (May 2011, Bunker, Nitra Gallery) oriented sense in which this project was issued.





RE: The American Gift

Honor of Vito Acconci
interaktívna zvuková inštalácia, 2011
----------------------------------------------------
VIDEO is here: http://vimeo.com/25704659
----------------------------------------------------
Divák si svojím pohybom, gestom, tancom v reálnom čase sampluje a nanovo reštauruje akustické dielo The American Gift od amerického umelca Vita Acconciho. Túto skoro 43 min. zvukovú nahrávku (audio CD) z roku 1976 - "the voice of America" - "hlas ameriky" ako ju sám Acconci nazýva, som aproprioval a rozdelil do viacerých samplov a dané sample som doplnil technikou found footage o nové zvukové sample zo súčasného amerického prostredia ako Nascar závody, americký rap, príhovor amerického kongresmana, hollywoodska filmová produkcia, záznam zo zápasu amerického futbalu...
Koláž zvukov priamo do uší (cez sluchadlá) si divák skladá svojím pohybom. Tým pádom nepočuje praskajúce "mólo" pod ním, ktoré predstavuje krehkosť "American Gift" - "Amerického daru". Najdôležitejší pre mňa ako autora je proces - v momente vzniku dielo zaniká.

The viewer their gestures, dances in real-time sample, and again restores audio work The American Gift from the American artist Vito Acconciho. This nearly 43 min. audio recording (audio CD), 1976 - "The Voice of America" - "Voice of America" as it called itself Acconci, I aproprioval and divided into several samples and the sample I found footage technique adds a new audio sample from the current U.S. environment as Nascar races, American rap, speech U.S. Congressman, Hollywood film production, recording of American football match ... A collage of sounds directly to your ears (via headphones) to the viewer up your movement. Thus hear crackling "catwalk" below, which represents the fragility of "American Gift". Most important for me as the author's process - at the time of work expires.





Red and white

Experimentálny videoprojekt "červená a biela" reflektuje bojové umenie a tanec vo vzájomnom prepojení. Nepravidelné striedanie spomalených a zrýchlených záberov poukazuje na vypätie síl a energiu staršej ženy v červenom (flamenco) a dvoch bojovníkov v bielom (karate). Video je vytvorené technikou found footage.

Experimental video project "red and white" reflects the martial arts and dance in the interconnection. Irregular alternation of slow and fast shots shows the strain energy and forces older women in red (Flamenco) and the two warriors in white (karate). Video is created by technology found footage.





Sekvencie / Sequention

VIDEO is here:
http://vimeo.com/akjetam/sekvencie1
+
http://vimeo.com/akjetam/sekvencie2

Sekvenčné vnímanie a prežívanie života reflektuje projekt "Sekvencie". Autor kriticky zobrazuje prierez sekvenčným životom - skrz found footage projekcie. Tanečníčka skrz súčasný tanec, predstavuje prototyp človeka, ktorý sa ocitá v tomto svete, kde trvalé hodnoty neznamenajú nič. Transformujú sa na žiadané krátkodobé sekvenčné zážitky. Ostáva iba osamotený človek, zadefinovaný priestor a vankúše. Vankúše sú zakomponované do inštalácie ako projekčné plochy, kde sa objavujú sny, spomienky a pamäť. Projekt "Sekvencie" pracuje s prvkami nových médií a súčasného tanca a voľne nadväzuje na projekt "Hladina".

Inštalácia a súčasný tanec
 
autor projektu a projekcia: Lukáš Matejka
tanec: Martina Beňačková
hudobný mix: Martin Fačkovec
kostým: Ľubomíra Abrahámová

-------------------------------------------------

Sequential perception of life and survival of the project reflects "sequence". Picture shows the critical section of sequential life - through found footage projections. Dancer through contemporary dance, is the prototype of a man who finds himself in this world where permanent values ​​mean nothing. Transformed to the desired short-term sequential experiences. It remains only a solitary man, defined space and pillows. Cushions are included into the installation as projection screens, which appear dreams, memories and memory. The project "sequence" is working with elements of new media and contemporary dance and free follow-up project "level."

Installation and contemporary dance

author of project and projection: Lukas Matejka
dance: Martina Beňačková
music mix: Martin Fačkovec
costume: Lubomira Abrahámová



321 frames for Warhol

321 frames for Warhol vyjadruje 30 sekundovú poctu Andymu Warholovi. Video sa skladá z 321 framov od Andyho Warhola (grafiky, fotografie...)

321 frames for Warhol expresses a 30-second tribute to Andy Warhol. Video consists of 321 frames of Andy Warhol (graphics, images ...)





84 Circle

VIDEO: http://vimeo.com/akjetam/84circle

84 Circle (honor of Anemic cinema by Marcel Duchamp, 1926) is interactive installation by Lukas Matejka.

84 Circle je bakalársky projekt z roku 2010 v ateléri Digitálne média (4.ročník) / Akadémia umení v Banskej Bystrici, Fakulta výtvarných umení (Slovenská republika).

84 Circle is a bachelor project from year 2010 in the Digital media department (4th grade) / Academy of Arts in Banska Bystrica, Slovakia.
dotykový displej & videoinštalácia / touch display & video installation.

84 video fragmentov. 84 rokov ubehlo od vytvorenia anemic cinema (1926). Súčasné abstraktné vizuálne videoobrazy a významné diela z histórie videoumenia si divák interaktívne mixuje a recykluje v reálnom čase. Podobný proces je badateľný pri VJingu, ibaže pri klasickej polohe VJ-ingu je divák iba pasívny. V inštalácií Circle nieje rozhraním na samplovanie videí počítačová klávesnica, ani špeciálny videopult, ale dotyková obrazovka. Dotyková obrazovka, na ktorej pulzujú biele tlačítka v tvare kruhu, je umiestnená centrálne uprostred troch projekčných plôch. Aktívna VJ-ingová plocha, ktorou divák dokáže manipulovať je priamo za dotykovou obrazovkou.

84 video fragments. 84 years have passed since the creation of cinema ANEMIC (1926). The present abstract visual and video images of major works of history videoumenia viewer interactive and recycled mixes in real time. A similar process is evident in VJing, except in the classical position of VJ-ing is only a passive spectator. The Circle is not installing the sampled video interface computer keyboard or a special videopult, but the touch screen. The touch screen on which pulses white buttons in a circle, is located centrally in the middle of three projection screens. VJ active area, where the viewer can manipulate directly the touch screen.

autor projektu / author:
Lukas Matejka

vedúci praktickej časti bakalárskej práce / supervisor of the practical part:
MgA. Michal Murin, ArtD.

konzultantka teoretickej časti bakalárskej práce / consultant of the theoretical part:
PhDr. Katarína Rusnáková, PhD.

technická podpora / technical support:
Richard Kitta, Juraj Valica, Peter Huba, Martin Palkov

fotodokumentácia / photo:
Milan Mazúr

videodokumentácia / video:
Juraj Ondráš

strih / edit:
Lukáš Matejka







Hladina / Surface

VIDEO at Nuit Blanche 2010 in Košice, Slovakia is here:
http://vimeo.com/akjetam/hladina

VIDEO at Skyway 2011 in Toruň, Poland is here:
http://vimeo.com/akjetam/surface1
http://vimeo.com/akjetam/surface2

VIDEO at Divadelna Nitra 2011, Nitra, is here:
http://vimeo.com/akjetam/hladina2

Audiovizuálny projekt Hladina s prvkami tanca. Hladina predstavuje voľný povrch kvapaliny, ale v prenesenom význame označuje aj určité hranice, prípadne hodnoty. A práve životné hodnoty a momenty analyzuje projekt Hladina. Na Hlavnej ulici v Košiciach nainštalovaná vaňa symbolizuje maternicu, ktorá je naplnená malými guličkami nasiaknutými vodou. Do vane je neustále projektovaný videoobraz, v ktorom sa objavujú archívne found footage výjavy z tehotenstava - zrod človeka. Tie sú strihovo narúšané zábermi z vojny - utrpenie, zánik človeka. Vo videofilme, v ktorom sú vyobrazené postupne všetky vývojové štádia od spermií cez embriá až po malé dieťa je dominantným prvkom prelínanie – splývanie. Farebný obraz sa postupne mení na čiernobiely a opäť naopak, rovnako aj zábery vzniku sa menia na zábery demolácie a chaosu. Červené svetlo umiestnené pod vaňou symbolizuje krv aj materskú lásku iba dotvára túto rozpoltenú atmosféru. V Hladine formou súčasného tanca - performance v určitých častiach improvizuje tanečníčka Martina Beňačková, ktorá pohybom komunikuje a zároveň narúša obraz. Je oblečená v bielej obtiahnutej kombinéze, a teda pri minimalistických tanečných prvkoch sa časť filmu zámerne premieta aj na nej. Predstavuje akýsi jednotiaci živý prvok, ktorý sa snaží o symbiózu ľudstva. No však márne, pretože ľudstvo ostáva nepoučiteľné a dieťa sa postupne rodí do skazy.

Hladina (projekt pre Nuit Blanche 2010, Košice)

videoinštalácia, performance, súčasný tanec / videoinstallation, performance, contemporary dance

autor projektu + projekcia / author + projection:
Lukáš Matejka

tanec / dance:
Martina Beňačková

The project Surface signifies the free levels of liquid material. But in other words it marks the nonspecific borders or values of a man. Thus the life values and moments in life are being analyzed within this project called Surface. What is it all about? There is bathtub as a main article which demonstrates the uterus that is filled with small balls saturated with water. Also there is a videomotion being projected into the tube, whereas archive found footage of pregnancy – the child birth been displayed. However these images are being interrupted by the theme of war that represents suffering and the end of human race. The video film contains all the developing stages of the child beginning with the sperm, embryo till the small child. This sequence illustrates the merging and intersection of the life itself. The colored image is getting changed sequentially to black & white and vice versa. In the same manner are shown the video shots of creation which are transferring to the video shots of demolation and chaos. Also there is a red light installed next to the bathtub which symbilizes blood and maternity love at one place that is the major element of this diverse atmosphere.
Martina Beňáčková as the dancer improvises and communicates with the contemporary dance performance and simultanously crashes the image of videomotion. She wears the white tight overall dress, so that’s why the video-image is being shown on her parts of the body too. This dancing human body involvement demonstrates the uniting vivid element something like symbiosis of the humanity. Unfortunately this intervention which tries to get things the positive way doesn’t generate the desired outcome of love and happiness because people are incorrigible and that’s why the child is being born into the unknown future.



21l

(akčná maľba / action painting)

akcia - výstup: video a fotodokumentacia

Realizácia r.2009.



Akcia-akčná maľba 21l (2009), nadväzuje na videoperformance 20m (2008) a 7140m2 (2007). Dôležitý je proces vzniku trvajúci približne 4 až 6sec, kedy 21l farby rozdelenej do 3ks 7litrových vedier je vyliatých na idúci vlak vchádzajúci do tunelu. Výsledok je v tejto akcií na sekundárnom mieste - maľba po dopade na plochu strechy, akoby na páse, náhle uniká-mizne. Farba je vodou riediteľná, čiže po daždi sa zmyje. Nie náhodou je zvolená farebnosť žltá-modrá-ružová.

Symbolika farieb: žltá (odvaha, moc, energia, kontaktná farba), modrá (čistota, pominutelnosť) a ružová (duchovno, rovnováha, ľahkosť). Táto akcia sa dá interpretovať aj ako pocta Jacksonovi Pollockovi.


Action - an action paiting 21l (2009), follows a video performance 20m (2008) and 7140m2 (2007). The primary process of creation lasts approximately from 4 to 6 seconds, when 21 litres of paint divided into 3 seven-liter buckets is split on a train coming out of a tunnel. The result - a painting after a paint landed on the train roof - is secondary in this action. As if on a conveyor belt, it escapes. Disappers. The water-based paint will be washed away by rain. The colours weren´t chosen by coincidence: yellow is sents purity and evanescence. And last but not least a pink one, that is a colour of spirituality, balance and lightness. 21l is also homage to an American action painter Jackosn Pollock.


24 Seconds Psycho

24 seconds psycho (2009) - 24 seconds found footage.
Hororový film Psycho (r.Alfred Hitchcock) zrýchlené presne na 24 sekúnd.
Ide o poctu Douglasovi Gordonovi "24 hodinové psycho", 1993.

Produkcia: AKJETAM PRODUKT





E-A

Found footage videoart E-A nadvazuje na jednu z mojich zakladnych tem SEX A VOJNA (SEX AND WAR) nepriamo na video z roku 2007 X-W. Toto video je sucastou zatial neukoncenej trilogie. Spracovava silu casti zenskeho tela v konfrontácií s bombovými útokmi z druhej svetovej vojny. Zensky prsnik je tu ako detonator nalozi a bomb, oko, ktore rozhoduje o smrti.

Found footage videoart E-A builds on one of my basic themes SEX AND WAR indirectly on video in 2007 X-W. This video is part of the trilogy are still pending. Processing power part of the female body in a confrontation with the bombings of World War II. Woman's breast is here as a bomb detonator deal, eye to decide on death.

Sound by side9000.


Pivo a cigarety 4 / Beer and cigaretts 4

Experimentalny dokument zo serie Pivo a cigarety (tentokrat 4) mapuje psychický vývoj mladého muža, ktorý prehodnocuje svoje zážitky, sklamania, vzťahy...

Experimental documentary series on beer and cigarettes (this time 4) charts the mental development of young man who will review their experiences, disappointments, relationships ...



StructScan

Videodokumentácia performance StructScan - štrukturálne skenovanie architektúry (akčná maľba + performance + videodokumentácia). Plátna boli následne vystavené spolu s dokumentáciou na LCD vo výklade predajne obuvi na ul.Štefanikova trieda v Nitre. Projekt vznikol v rámci City art fest 2009, Nitra.

StructScan video-performance - structural scan architecture (action painting + + video-performance). Fabrics were then exposed together with documentation on the LCD in the interpretation of footwear for ul.Stefanikova class in Nitra The project originated in the City art fest 2009, Nitra.

Sound by Human.





To až tak zle...

To až tak zle vidíš, že nevidíš kto sedí vedľa teba... Projekt pre ArtBus 2009 - výstava v MHD v Banskej Bystrici a v Trenčíne.

This is so bad you see, you see that person sitting next to you ... Project for ArtBus 2009 - Exhibition of public transport in Banska Bystrica and Trencin (Slovakia).





20m

Video is here:
http://vimeo.com/akjetam/20m

20m predstavuje minútovú videoperformance. Dychové cvičenie na zelenej lúke.

20m symbolizes a minute videoperformance. Breathing exercises from green meadow. Multi-layered response to strong winds, while resistance and fragility of nature.

Dry sarcasm rules this one-minute video of a man trying to blow off the puffy head of a dandelion flower. However, the seeds don't disperse in the wind as one would expect, but a telephone mast in the background starts bending from the current. The work is a comment on the fragility of manmade creations and the resistance of nature.

Director: Lukáš Matejka
videoperformance, colour, Slovak Republic, 2008
Screenplay: Lukáš Matejka
Cinematography: Mirka Majorošová
3D: Marek Galbavý


Audiovideomixer

Audiovideomixer – s podtitulom To musi byt pocit využíva techniku samplingu. Kedže sa jedná o audiovizuálnu koláž, prizval som si k tomuto projektu slovenského hudobného experimentálneho producenta Karaoke Tundra a projekt Peťo Tázok (album vp84, muteme, 2006). V interaktívnom digitálnom projekte sú použité found footage zábery z televíznej série Najväčsie kriminálne prípady Slovenska (kooprodukcia Slovenská televízia & DNA production). Používam vystrihnuté jednotlivé fragmenty (detaily, celky, velké celky) z reálnych vrážd, ale najmä taktiež z hraných častí, ktoré dotvárajú celkovú atmosféru z nezvyčajného správania ľudí a skazeného sveta. K jednotlivým záberom sú obsahovo priradené hlasy (rap) a v pozadí hrá experimentálna inštrumentálna hudba, do ktorej si divák interaktívnym spôsobom na klávesnici podľa chuti (alebo skôr nechuti) mení - v reálnom čase mixuje obrazy a taktiež hlas k nim priradený.

Audiovideomixer - with the tagline, It must be a sense of using sampling techniques. As an audiovisual collage, I was invited to this project an experimental music producer Slovak Karaoke Tundra project and Peter Tázok (vp84 album, you may fully, 2006). In an interactive digital project are used found footage footage from television series The biggest criminal case of Slovakia (Slovak Television co-productions & DNA production). I use the cut fragments (for details, units, large units) of real murders, but also notably played the parts that complete the overall atmosphere of the anomalous behavior of people and wicked world. The individual images are associated with the content of voices (rap) in the background plays experimental instrumental music in which the viewer in an interactive way on the keyboard to taste (or rather dislike) is amended - in real-time images and also mixes the voice assigned to them.





Cesty močovej busty / Roads urinous bust

Procesuálna inštalácia alebo vymočil som si hlavu..Skúmanie vzťahov odpadového materiálu. Zbytočnosti si z hlavy nájdu svoju cestu. Roztekajúca busta (autoportrét) vytvára štrukturálnu kresbu na snehu („cesty“).

Procesuall install or recover my head .. examining the waste material. Uselessness of the head will find its way. Confluent bust (self portrait) creates a structural drawing of the snow ("path").







Chuchvalec mixtape / Fluff mixtape

http://www.youtube.com/watch?v=pjFGx4p_3S0
(audio-video project)

Found footage, VJ-ing, Auidovideo koláž, Multimediálne DVD, NET-art

Pedagogické vedenie: MgA. Michal Murin. ArtD.
Konzultoval: Mgr. art Jan Adamove

Chuchvalec predstavuje audiovizuálnu koláž (collage) experimentálnych filmov, dobového televízneho materiálu a súkromného rodinného archívu zmixovaného v 5 samostatných audiovizuálnych blokoch. Vizuál bol mixovaný v reálnom čase na konkrétne audio minisety, vytvorené špeciálne pre tento projekt, od 5 slovenských hudobných producentov (Modré hory (Marián Jaslovský, Peko, Karaoke Tundra, Bene, Lyrik) - Apartman 24/7 – Medzi letom a zimou, Cruchot feat.Plexo / Kto mlčí, zomrie, Špinavec produk:cija / ZZZzzz, Southboy / VJ mixtape miniset, Da jarra...! / Short presentation. Vo finalizácií bol videomix postprodukčne upravovaný. Projekt vznikal vyhrádne cez internet.. Kedže s jednotlivými producentmi, vybranými hudobnými portáli, ďalej s grafikom prebiehala čisto mailová komunikácia, tj. projekt Chuchvalec (s pôvodným názvom: VJ mixtape 2007/08) spadá pod NET-ART (internetové umenie). V obrazovej zložke je použitý výhradne nájdený filmový materiál (found footage). Finálny výstup je interaktívne DVD (electronic art) s potlačou a bookletom, uvedeným opät na internete; najznámejšie slovenské hudobné portály:

http://music.server.sk/---aktuality-z-domova-vj-mixtape-2007--category-je-1-x-id-je-22494
http://www.soulfulcontrol.com/project_mixtape.htm
http://www.zdruzenie.info/index.php?id=2368
http://www.artattack.sk/index_orig.html
http://www.partyzona.sk/clanky/6587-vj-mixtape-2007
http://www.devilrecords.sk/
http://www.bajkonur.net/newindex.html
http://www.drom.sk/tlacovky/vj-mixtape-2007-studentsky-audiovizualny-projekt
http://inout.sk/news.htm
http://www.kamosi.sk/news/2229/zapoj-sa-do-projektu-vj-mixtape-2007.html

Projekt vyšiel v limitovanej edícií 22ks.

Wad an audiovisual collage (collage), experimental films, period television material, and the private family archives zmixovaného in 5 separate audio-visual units. The visual was mixed in real time to specific audio minisety, made ​​specifically for this project, from 5 Slovak music producer (Blue Mountains (Marian Jaslovský, Peko, Karaoke Tundra, Ben, lyricist) - Apartment 24 / 7 - between summer and winter, Cruchot feat.Plexo / Who says nothing dies niggard product: cija / ZZZzzz, Southboy / VJ miniset mixtape, Da ... jarre! / Short presentation. Videomix the finalization of the post-production edited. the project was exclusively through the internet .. Since the individual producers , selected music portal, also ran a graphic purely mail communication, ie. Chuchvalec project (the original name: VJ mixtape 2007/08) falls within the NET-ART (online art). the visual component is used exclusively found film material (found footage ). the final output is an interactive DVD (electronic art) with a printed booklet, referred again on the Internet most popular Slovak music sites. The project was released in limited edition of 22pcs.


Duel

Video: http://www.youtube.com/watch?v=CDfoZsZXXlE

Minútový videoart na jeden záber, ktorý v detailnej štruktúre, pocitovo a hudobne znázorňuje atmosféru futbalového zápasu.

Videoart minutes per shot, which detailed the structure, feeling the atmosphere and music shows a football match.

sound by Cruchot.


Eskalátory / Escalators

3D návrh - pohyblivé eskalátory pre námestie v Banskej Bystrici.

V 3D video vizualizácií predstavujem pohľad futuristického spracovania námestia v Banskej Bystrici. Priestor námestia je doplnený o pohyblivé eskalátory (v oboch smeroch), na kt.sa voľne pohybujú „stĺpiky“ – kt.symbolizujú ľudí. Tieto eskalátory by mali slúžiť ako urýchľovač prechodu cez tento priestor.. Kontext tu sledujem z pôdorysov budov, z pôvodných priečelných línii ostali iba zoštilizované dve žlté jednoduché línie. Jedna kopíruje pravú a druhá ľavú časť námestia. Pohyb námestia, je zvýraznený v rýchlejšom tempe eskalátorov.

3D design - moving escalators to the square in Banska Bystrica.

The visualization of 3D video processing imagine a futuristic view of the square in Banska Bystrica. Square space is complemented by a moving escalator (in both directions) to move freely kt.sa "pillars" - kt.symbolizujú people. These escalators should serve to speed passage through this space .. Context here watch the floor plan of the original line priečelných remained only two yellow zoštilizované simple lines. One copy right and left second part of the square. Move the square is highlighted at a faster pace escalators.


Image varič / Image cooker

Minútové video - fikcia vs. realita.

One minute video - fiction vs. reality.


IntimityPlace

Interaktívna intímna "offline" galéria. Otvorená nekonečná séria "intimity videopictures" alebo "intímnych videoobrazov" zachytáva v prebleskoch neobyčajné intímne situácie. Divák si intuitívne myšou alebo dotykom (v prípade dotykového displeja) volí čo chce a nechce vidieť. Aj viditelné je často neviditeľné. Téma projektu IN/VISIBLE.

Interactive intimate "online" gallery. Open an endless series of "intimacy videopictures" or "intimate video image" captures the intimate flashover unusual situation. The viewer intuitive mouse or touch (for touch screen), choose what they want and not want to see. Also visible is often invisible. Theme of the project IN / VISIBLE.



Lom / Refraction

Video: http://artycok.tv/lang/cz-cs/1406/lomrefraction/

Experimentalny videoart ako socialny portret starej zeny.

Experimental video art as a social portrait of old women.





Nadradený / The Superior

VIDEO: http://vimeo.com/12915408

Interaktívna genderová hra The Superior / Nadradený umožňuje divákovi / hráčovi vybrať si pohlavie a fackovať. V projekte autor formou techniky found footage spracoval vybrané krátke sekvencie z komerčnej hollywoodskej produkcie. Interaktívnym ovladaním divák zasahuje do filmu, ktorý je vystavaný v novom "mocenskom" kontexte. The Superior / Nadradený kombinuje témy domáceho násilia, sexuality a pohlavia v rovine zábavného priemyslu - počítačovej hry. Návštevník výstavy z pohodlia sedačky, môže rozdávať digitálne facky. Hráč má interval jednej minúty na dosiahnutie najvyššieho skóre, ktoré je na záver zapísané v štatistickom hodnotení. Digitálny projekt reflektuje súkromie a odkrýva intimitu.

Interactive flash game The gender Superior allows the player to choose the sex of a face. The player has 1 minute to achieve the highest score to be entered at the end of the table.

Technical support: Martin Palkov

Found footage: Spirit Trap (directed by David Smith, 2005)


Pivo a cigarety 3 / Beer and cigaretts 3

Odhalenie myšlienok, ktoré mladému mužovi prebiehajú pri kontakte s nežným pohlavím. Skúsenosti, retrospektívne spomienky konfrontované so súčasnými postojmi. Vyhodnotenie vzťahov so ženami v období slobody.

Odhalenie skúsenosti, spomienok a myšlienok mladého muža. Vyhodnotenie vzťahov so ženami v období slobody.

Disclosure of the ideas that young man carried in contact with the fair sex. Experience, retrospective memories are confronted with current attitudes. Evaluation of the relationship between freedom of women.

Rough visual spectacle to the privat life young man and his confession.

cast: Stefan Olis
production: Akjetam produkt
sound: Cruchot
translation: Ivana Kohlhammerova





Semtam

akcia vo verejnom prostredí, streetart

výstup: fotodokumentácia (print)



Denno-denne je každí z nás obklopovaní informáciami, ktoré postupne človek prestáva vnímať a automaticky ich plní, bez toho aby si hlbšie uvedomoval danú funkciu informácie. Medzi takéto patria spomedzi rôznych aj informačné grafické tabule, značky. V projekte "SEMTAM" sa pokúšam narušiť daní stereotyp na obchodoch v meste Banská Bystrica. Informačné nálepky SEM a TAM umiestnené na vstupoch/dverách do budov a obchodov som streetartovým postupom prelepil vlastnými nálepkami SEMTAM. Slovná hračka spojená do jedného slova upozorňuje a zároveň mätie návštevníkov.

Daily basis, each of us surrounding the information that a person ceases to be viewed sequentially and automatically perform without deeply aware of the information given function. These include among various graphics and information boards, signs. The project "SEMTAM" trying to undermine the stereotype of taxes on transactions in the city of Banska Bystrica. Information stickers here and there placed at entrances / doors to the building and street art trades I taped the procedure SEMTAM own labels. Pun related notes in one word, and also confuse visitors.


Transfer

VIDEO: http://www.minimotion.ch/filme/de/X/alle-Kategorien/f/255/vn/593/

15-sekundový projekt skupiny video.3d.collabo. Videoart Transfer vtipne vyjadruje každodenný presun a pohyb, minimalisticky prostredníctvom grafického symbolu vozičkára namalovaného na parkovisku.

Bežná situácia, hľadanie parkovacieho miesta, každý, kto raz zaparkuje na vyhradenom parkovacom mieste pre osoby so zdravotným postihnutím, tak dúfa, že nebude chytený. "Transfer" obracia danú situáciu. V desať sekundovej animácií sa presúva logo vozičkára po parkovisku. Umiestnenie loga na kraji obrazovky vyjadruje minimalisticky zobrazenú tému, ktorá je na okraji spoločnosti.

15-second group project video.3d.collabo. Videoart Transfer wittily expresses daily mobility and movement, the minimalist wheelchair users through the graphical symbol painted on the parking lot.

Normal situation, finding a parking space, anyone who once parked in designated parking spaces for persons with disabilities and hopes that it will be caught. "Transfer" turning the situation. The ten-second animated logo wheelchair users to move the parking lot. Logo placement on the edge of the screen displayed reflects the minimalist theme, which is on the outskirts of society.

production: video.3d.collabo & Akjetam produkt

TEXT in Deutsch:
Alle Autofahrer - sprich: alle notorischen Parkplatz - sucher - kennen die Situation: obwohl gesetzlich verboten und politisch völlig unkorrekt, so parkt doch jeder einmal auf einem für Cylindere reservierten Parkplatz und hofft inständig darauf, nicht erwischt zu werden. Der Film «Transfer» dreht die Situation: in dieser 10sekündigen Satire ist es der Behinderte, der sich erdreistet, auf einem für ihn nicht reservierten Platz zu parken.
Der «Transfer»-Rollstuhlfahrer, ein wunderbar animiertes Behinderten-Logo und gestalterisch perfekt in eine Realaufnahme eingebaut, hat genug von dem ihm zugewiesenen Platz am Bildrand (und damit symbolisch am Rande der Gesellschaft), wechselt den Parkplatz und macht sich dreist in der Bildmitte breit. Zum Ärger aller nicht behinderten Autofahrer, zur grossen Freude der Zuschauer und der Minimotion-Jury.

Jochen Ehmann, Minimotion-Jury 12.11.2008


7140m2

Umelý trávnik futbalového ihriska ako pastvina.

Artificial turf football field as a pasture.

VIDEO: http://www.inyfilm.sk/play/24-matejka_7140m2


Digitalny veslár / Digital sculler

Digital sculler = videoobjekt. Prenos digitálneho obrazu veslára do prírody, prostredníctvom televízie.

Digital Sculler = videoobject. Transferring digital video rowers in nature, through television.

VIDEO: http://www.inyfilm.sk/play/18-matejka_digital_sculler


Paragraf 246 / Paragraph 246

Projekt reagujúci na graffity vs. zákon. Téma: Interpretácia textu. Paragraf 246: "Kto poškodí cudziu vec tým, že ju postrieka, pomaľuje, popíše farbou alebo inou látkou, potrestá sa odňatím slobody až na jeden rok." citovaní na stenu väzenského múru v Banskej Bystrici. Samostatné graffity písmo (v pravom dolnom rohu napísané mesto, odkiaľ písmeno pochádza) technikou fotografie zozbierané z celého územia Slovenskej republiky, následné vytlačené a nainštalované vo verejnom priestore.

Project vs. responding to graffiti. Act. Topic: Interpretation of the text. Section 246: "Who is hurt by foreign matter that it sprayed, slowly, describes a stain or other substance shall be punished by imprisonment of up to one year." quoted on the prison wall, the wall in Banska Bystrica. Separate graffiti font (bottom right corner written in the city, where the letter came) technique photographs collected from the entire territory of the Slovak Republic, then printed and installed in public spaces.





Photoscript

Konceptuálna fotografia, ktorá nezobrazuje digitálnu fotografiu klasickým printom, ale skrz text (vlastnosti súboru / podrobnosti). Séria 4 fotografií z performance, ktoré ostávajú pred zrakom diváka v klasickom ponímaní ukryté ale i zobrazené. Téma: IN/VISIBLE

Conceptual photography, digital photography does not show a classic print, but throughout the text (the file properties / details). A series of four photographs of performances, which remain in the sight of the audience in the classic sense, but hidden and displayed. Thema: IN/VISIBLE





Pivo a cigarety 2 / Beer and cigaretts 2

VIDEO: http://docalliancefilms.com/film/2159-pivo-a-cigarety-2/

Alegória na dnešnú dobu, vzťah medzi mužom a ženou. Sentiment ukrytý v ľudskej duši, hľadajúci lásku vo svete zla.

Allegory for the present, the relationship between man and woman. Sentiment hidden in the soul, looking for love in the world of evil.



Umelé spojenie / Artificial contact

Projekt umelé spojenie predstavuje násilné prepojenie samotného autora s prírodou, ktorú symbolizuje kmeň stromu v lese. Autor bol pripútaný obalovou fóliou, ktorá sa používa na balenie elektrických spotrebičov, ale aj rôznych výdobytkov dnešnej doby. Táto fólia je súčasťou inštalácie.

The project is a violent man connection linking the author of nature, symbolized by the tree trunk in the woods. The author was attached, packaging films used for packaging electric appliances, but also various achievements of our time. This film is part of the installation.


Visual sketch

Audiovisual flying game.

Hra s materialom, strihovy oneminute experiment - odpadový materiál pretransformovaný na letiace objekty. Video vzniklo na workshope OneMinutesJr. Žilina-Stanica Záriečie (2007).

Playing with the material shear oneminute experiment - waste material transformed into the flying objects. Video created at the workshop OneMinutesJr. Stanica Zilina-Záriečie (2007).


X-W

X-W = sex and war. Found footage videoart.

VIDEO: http://www.inyfilm.sk/play/17-matejka_x_w


Diery / The Potholes

Krátky experimentálny film Diery, sa pohráva s prítomnosťou chýb (dier) v pamäti človeka, kedy sa vynárajú iba neurčité, často nezaraditeľné prežité útržky. Diery je taktiež súčasťou spoločného videobloku three projektu Memory of memory n.1 (zostavil Jano Adamove).

Short experimental film Holes, plays on the presence of defects (holes) in the human mind, which emerge only vague, often outdated unclassifiable fragments. Holes are also part of a joint project three videobloku Memory of memory n.1 (compiled by Jano Adamove).


H5N1 projekt / H5N1 project

Performance H5N1 sa uskutočnil ako reakcia na vírus H5N1, bezprostredne v dobe vypuknutia vírusu na Slovensku. Video sa skladá z dvoch samostatných (part 1 a part 2) - rozdelenie podľa vopred daných lokácií v Trenčíne. 3 performeri. celková minutáž: cca.12min. K projektu vzniklo multimediálne miniDVD, ktoré obsahuje bonusy a zábery z televízie (správy), kt.informovali o situácií na území Slovenskej republiky.

Performance H5N1 were made in response to the H5N1 virus, immediately at the time of the outbreak of the virus in Slovakia. Video consists of two separate (part 1 and part 2) - breakdown by locations in advance of the Trenčín. 3 performer. Total Running Time: cca.12min. The project originated miniDVD media, which includes bonuses and footage from television (news), kt.informovali on the situation in the Slovak Republic.


Narcis a Echo - Zrod Narcisa

https://vimeo.com/152133666 Videoinštalácia z r.2006 Narcis a Echo - Zrod narcisa. Videozáznam z vernisáže SUŠ Trenčín / odbor: propagačné výtvarníctvo - v Katovom dome v Trenčíne.

Video installation, 2006 Echo and Narcissus - Birth of daffodils. Video from the opening SUŠ Trencin / Department: promotional fine art - the Executioner's home in Trencin.

Heslo: echo


Pivo a cigarety 1 / Beer and cigaretts I

Sociálny experimentálno-dokumentárny portrét mladého muža, mapujúci jeho skúsenosti a vzťahy k ženám za isté životné obdobie.

Influentia Experimental social-documentary portrait of a young man, surveying his experience and relationships with women living in the same period.