Aj steny majú oči

Site-specific inštalácia pripomína fenomén "Veľkého brata", komplikované prepojenia reálnych a digitálnych svetov bez dôrazu na podstatu a oprávnenie.
Divák je po vstupe do miestnosti (v prestavbe) sledovaný spleťou rôznych monitorovacích zariadení a sám sa stáva súčasťou nezrozumiteľnej obrazovej mozaiky.






Lovu zdar

Ak by sme pochopili o čo prichádzame, fikcia by sa stala skutočnosťou.





Bezpečné nebezpečenstvo

http://vyrobilo.sk/stolarcik/bezpecnost.html
(Videokontrola v medialnej realite)

V dnešnej dobe technologického progresu záleží viac ako kedykoľvek predtým na udržaní rovnováhy medzi silou komunikačných technológií a schopnosti jednotlivca na nich reagovať. Táto relatívne jednoduchá schopnosť, však v spoločnosti absentuje. Moderný človek je často krát neodolný voči mediálnemu obrazu, čo umožňuje prakticky jednoduchú manipuláciu más. Moderné bezpečnostné sledovacie a identifikačné technológie umožňujú takmer absolútnu kontrolu jednotlivca, čo ovplyvňuje jeho správanie aj na podvedomej úrovni. Kombinácia dozoru a manipulácie je pre mňa politicko-strategicky(aj akokoľvek inak) zneužiteľná a už dnes ohrozuje ochranu súkromia a základné ľudské práva. Zmnožovanie zariadení dozoru v mene zvyšovania bezpečnosti je skutočne absurdné, čo tiež vyjadruje moja multiplikovaná videoperformancia, ktorú bolo možné pozorovať v tejto videoinštalácií.

http://www.youtube.com/watch?v=ievSecTjdHs



myProfile

http://to-ma-to.sk/alf/Profile/
Virtuálna performancia- bezpečné nebezpečenstvo

Informácia ako taká sa v súčasnosti stave čoraz cennejšou komoditou…
Je predsa omnoho ľahšie ťa presvedčiť o hocičom, ak o tebe čosi viem. Predám ti aj to, čo nepotrebuješ ak poznám o čo sa zaujímaš, čomu sa venuješ, ako sa rozhoduješ…
Môžem ťa zastrašovať a manipulovať ak viem ako myslíš, čoho sa bojíš, na čom si závislý a na kom ti záleží. Si len nemou bábkou v mojich rukách a to, čo o tebe viem, predám komukoľvek!
Áno, to všetko vďaka tebe smiem.
Tvoj Profil



jeseň prišla alebo BORDEL Z LESA

Práca vznikla na Workshope v Uhrovci-Striebornica na tému "CO TO KURVA JE ?"

Marek Stolarčik, Marián Balko, Mirka Majorošová





BBusic Sampler

http://keximilian.uvadi.cz/sampler.html Jednoduchá zvuková aplikácia využívajúca ako sample zvuky mesta Banská Bystrica umožňuje divákovi experimentovať zo súzvukmi jednotlivých častí mesta alebo konkrétnych mestských situácií.
Tato práca je snahou o vyjadrenie hudby alebo zvuku mesta Banská Bystrica.



Last FILM




Les

Posadim si nezmyslený vianočný les z nezmyslených vianočných stromčekov.





Medzi nami

O vzťahoch a telesnosti.


Ozivenie




pohyb

Videoexperiment na tému POHYB


V bezpečí

Videoperformancia - nekonečné video

“Cítim sa tak “bezpečne”. Je to “krásne” vedieť, že na mňa neustále niekto “dohliada”. Náš priestor a život sa stáva tak úžasne “bezpečný”.
Nesmieme vykročiť iným smerom! Musíme nasledovať všeobecné pravidlá, “hodnoty” a “istoty”!
“Vôbec mi nevadí, že sme zacyklený v každodennom stereotype.””

Všímal som si rozšírenie "bezpečnostých" kamier vo verejnom priestore.Pohyboval som sa v priestoroch železničnej stanice iba v dohľade kamerových systémov,"v bezpečí". Zakrátko som sa môj pohyb dokonale zacyklil.



V kvapalne





Vzruch

Muž a žena, dve odlišne bytosti jedného živočíšneho druhu, žijúce paralelne rôzne reality, vlastné svety v spoločnom priestore a čase do chvíle pripojenia tretieho činiteľa. Vzruch, ktorý podmieňuje prepájanie a spájanie týchto dvoch protipólov, je aj hlavným symbolom tejto inštalácie a závisí na interakcií diváka. V tejto práci sa hluk stáva bodom - symbolom dospievania aktivizácie vzruchu.

Celá inštalácia je poňatá veľmi symbolicky. Symboly oboch pohlaví sú inšpirované populárnymi , možno trocha vulgárnymi, väčšinou nástennými kresbami, ktorých autori bývajú tiež dôkazom prejavu určitej formy vzruchu. Tieto vytvárajú skupiny, ktoré sú bez vonkajšieho podnetu ,resp. tretieho činiteľa veľmi jednotné a samostatné. S narastaním hluku v miestnosti priamo úmerne narastá aj prepojenie alebo zmiešavanie týchto dvoch táborov.




Čaj







Deti (nejaká správa z nejakého sveta)

http://keximilian.uvadi.cz/deti.swf

Neschopnosť vrátiť sa do jednoduchého sveta, ktorého sme boli súčasťou. Hľadanie kľúča k najmenším, ktorý sú malí inak ako sme boli my.

Divák ma možnosť zasahovať do videa PC myšou a meniť tak obraz(nikdy sa mu ho však nepodarí poskladať).




iLOVEnature

Je kontakt s matkou prírodou vôbec ešte príjemný?


Interantiaktiv

Si súčasťou, si súčiastkou. Si hluk a si chaos. V každodennom príbehu ruchu a zmätku hráš hlavnú úlohu aj ty. Spomaľ na moment a zmeň aspoň chvíľu!

Táto interaktívna inštalácia sa odvíja od ruchu v miestnosti(od aktivity diváka).
Podmieňuje k antiaktivite. Ak sa pohyb v miestnosti na pár sekúnd zastaví, ruch z ulíc taktiež zmizne.



Klip STRACH(neexistuje)







Mesto na predaj

Tovar na predaj, obchody na predaj, ľudia na predaj, mesto na predaj, všetko na p... !





pisoART (Socialna sonda)

Fotky, ktoré vidíte sú dokumentáciou práce, ktorá bola tvorená výhradne v exteriéri. Ide o obraz pisoáru, ktorý je aplikovaný interierovímy farbami. Takže akýkoľvek kontakt s tekutinou tento obraz mení. Projekt provokuje a zároveň mapuje správanie ľudí v rôznych priestoroch. Umožňuje divákovi sledovať základné ľudské potreby alebo ich potláčanie v priestore i čase. Nepriamo naráža na pretrvávajúce neduhy „civilizovaného“ človeka.


Selfportrait

Každý z vás ma ovplyvnil.Každý z vás je mojou súčasťou.


Faidros (interpretácia textu)

Platónove dialógy (interpretácia textu)

Tento úryvok s Platónových dialógov s názvom Faidros, opisoval viacero príbehov a viacero postojov. Pojednáva o zaľúbenosti, o tom, či je lepšie opätovať lásku tomu ,čo nás miluje alebo tomu čo nemiluje. V závere sa dotýka podstaty reči a jej univerzálnosti pre protipostoje. Preto som sa rozhodol znázorniť tento dialóg v dvoch líniách. Jedna znázorňuje racionálne uvažovanie, na základe príjmania a prehodnocovania podnetov. Znázorňuje ju svetlo, ktoré sa pomaly tvorí a rozširuje ako myšlienka alebo názor. Občas však krachne a začne sa vývoj novej, dokonalejšej. Druha línia znázorňuje pobláznenosť, neskutočnú zamilovanosť bez racionálnych prvkov. Sú to dve opačne spôsoby vnímania, dve rozlične svety, dve rôzne pohľady na svet. Obe bunky sa k sebe približujú, križujú spájajú a znovu trhajú, znázorňujú tak vnútorný boj, hľadanie pravdy, hľadanie pravdivého pohľadu na svet.


Limit

Sú hranice, ktoré nevidíme. Sú prekážky, ktoré nezvládneme. Sú situácie, na ktoré sme jednoducho prikrátky.


Outline

Obrys mŕtvoly opäť ožíva aby mohol zanechať odkaz.