TMC - Ružomberok
http://www.ruzomberok.sk/spravy/2.-koncert-cyklu-komornych-koncertov-Hudba-u-Fullu/ OZ Simach Art vás pozýva na 2. koncert cyklu komorných koncertov "Hudba u Fullu" do Galérie Ľudovíta Fullu v Ružomberku, ktorý sa uskutoční vo štvrtok 27. októbra 2011 o 18:00.TRANSMUSIC COMP: Milan Adamčiak, Peter Machajdík, Michal Murin, Róbert Bartko
Transmusic Comp. je otvorený súbor dvoch a viacerých členov profesionálnych aj neprofesionálnych hudobníkov, výtvarných umelcov, tanečníkov, performerov a autorov hudobných, audiovizuálnych a audioartových projektov. Repertoár zahŕňa hudobnú produkciu na konvenčné nástroje, live elektroniku, počítačovú hudbu, realizáciu hudobných grafík, eventov, fluxových inštrukcií, inštrumentálneho divadla, akustických performancií, zvuku a hluku bežných a nájdených predmetov a inštalácií, voľnej improvizácie a intermediálnych akustických prostredí. Členovia súboru používajú na koncertoch aj niektoré z 500 kusov „home made“ (DIY – do it yourself) nástrojov Milana Adamčiaka z bežne použitých materiálov v domácnosti.
Členovia:
Ružomberský rodák Milan Adamčiak – absolvent konzervatória v Žiline, hudobnej vedy na FF UK v Bratislave, vedecký pracovník na hudobnom oddelení Slovenskej akadémii vied (1972 – 91), zakladateľ súboru Transmusic Comp. (1989 – 96), Spoločnosti pre nekonvenčnú hudbu – SNEH (1990), podpredseda Európskeho kultúrneho klubu (1990 – 1992). Už v polovici 60. rokov aktívne vstúpil na slovenskú scénu ako autor experimentálnej poézie a grafiky, intermediálnych projektov a konceptov, akcií, hudobných performancií a ako tvorca vlastných zvukových nástrojov. Prispieva k pozvaniu Johna Cagea do Bratislavy, kde mu v SNG pripravil výstavu jeho partitúr. Následne John Cage pozýva Adamčiaka, ako jedného z interpretov svojich skladieb, na festival do Perugie v Taliansku (1992). V posledných rokoch znova ožíva záujem o jeho celoživotnú a mnohostrannú tvorbu.
Peter Machajdík tvorí a spolupracuje s významnými osobnosťami medzinárodnej hudobnej scény ako sú napríklad Jon Anderson z legendárnej art-rockovej skupiny Yes, extrémny vokalista a bubeník David Moss, harfistka Floraleda Sacchi, čembalistka Elina Mustonen, klarinetista Guido Arbonelli, organista Carson Cooman, huslista Milan Paľa a pod. Jeho komorné a orchestrálne diela zazneli v posledných rokoch v interpretácii Janáčkovej filharmónie Ostrava, Camerata Europea, Slovenského komorného orchestra Bohdana Warchala, Štátneho komorného orchestra Žilina, Filharmónie Bydgoszcz či Luganského symfonického orchestra. Za svoju tvorbu získal niekoľko významných ocenení v zahraničí i na Slovensku (Cenu Jána Levoslava Bellu). Okrem komponovania sa venuje aj realizácii zvukových prostredí a spolupráci s výtvarnými umelcami ako napr. so zakladateľmi minimal artu Georgeom Cupom a Steveom Elliottom, nemeckým konceptualistom Dirkom Dietrichom Hennigom, Zbynkom Prokopom a ďalšími.
Michal Murin - zakladajúci člen experimentálneho divadla Balvan (1985 – 92), zakladajúci člen Transmusic Comp. a Spoločnosti pre nekonvenčnú hudbu (1991), ktorej predsedom bol po roku 1993. Venuje sa konceptuálnemu umeniu, novým médiám, intermédiám, inštrumentálnemu divadlu a sound artu. Organizoval festivaly MusicSolarium, Sound Off, VAF(ex), New Media Point a DigiVAF(ex). Pôsobí na Akadémii umení v Banskej Bystrici ako vedúci ateliéru Digitálne médiá a na Fakulte umení v Košiciach vedie ateliér Nové médiá. Jeho práce boli prezentované na mnohých výstavách, festivaloch a koncertoch v Európe, Ázii, Austrálii a USA, aj v spoločných projektoch s autormi ako: Otomo Yoshihide, Jon Rose, Bob Ostertag, Ross Bolleter, Ben Patterson, Jozef Cseres a iní. Od roku 2005 realizuje rozsiahly projekt Altruism as Arttruism venovaný Milanovi Adamčiakovi, ktorý osciluje medzi performačným aktom, sociálnou aktivitou a umeleckým aktivizmom.
Robert Bartko študoval na gymnáziu, a neskôr (nedo)študoval v Banskej Bystrici. Hudbe sa aktívne venuje od 16 rokov, v súčasnosti sa venuje hudobným experimentom a improvizácii.
Komentáre
Žiadne komentáre
Pridať komentár
Žiadne komentáre
Pridať komentár