LOGOFÓBIA VS. LOGOFÍLIA

Analýza mediálnej spoločnosti a postavenie logotypu v nej ako agresívneho vizuálneho prvku. Zaujatie umeleckého
postoja a nastavenie zrkadla všadeprítomnej kultúry požívania loga v konzumnej spoločnosti. Teoretická reflexia
fenoménu kritiky korporácii reprezentovaného logom v kontexte aktuálneho umenia posledných dekád. Individuálne
rozhodovanie selekcie konzumných produktov podľa rôznych atribútov v konečnom dôsledku vedie k osvojeniu
si značky konkrétneho produktu. Jeho reprezentantom sa stáva logo, ktoré vizuálne pôsobí v reálnom živote. Voči
tomuto logu sa každý môže individuálne zachovať či už jeho ignorovaním, alebo naopak výlučným používaním.
Práca reflektuje problematiku a predostiera možné spôsoby reakcie jedinca v adekvátnej umeleckej forme od akcie
cez videoart a interaktívnu inštaláciu.
Riešenie praktickej diplomovej práce
Interaktívna inštalácia bude umožňovať divákovi priestor manipulácie a taktiež sa stane súčasťou umeleckého diela.
Technická stránka bude vytvorená za pomoci počítača a programov na programovanie interaktivity napr. : Vvvv
( pre Windows ) a Quartz ( pre Mac ).Na to aby sa inštalácia stala interaktívnou s divákom budem potrebovať senzor,
ktorý má vplyv na pohyb, teplo a iné. Pre riešenie som si vybrala formu kinect xbox 360, ktorý reaguje na tieň diváka.
Inšpirácia tohoto druhu umení nastala pozorovaním festivalu Ars Electronica, ktorý sa zameriava na digitálne umenie
/ média. „Interaktiv text art“ som našla na internete a zaujal ma to natoľko, že ma to inšpirovalo i pre moju diplomovú
prácu. Myšlienkou tejto inštalácie bude deformácia „ ľudského konzumu“ a to obchodných logotypov. Divák bude pomocou
svojho tieňa deformovať padajúcu masu log, tak ako nás táto konzumná spoločnosť deformuje.


SECRET

Alexandra Vargová & Nina Vráblová

SECRET (inštalácia)

STUPID TRAILER

Video – inštalácia
•V inštalácii sa venujeme opäť médiám z ktorých sme si vybrali ženské časopisy, magazíny, reklamne spoty, hollywoodske filmy, ktoré navádzajú ženu do pozície sexuálneho objektu.
•Práca obsahuje:
1.Video - zachytáva zostrih momentov vystupovania žien a poukazuje na ich ,,krásne,, prednosti, ktorými sa dokážu predať
2.Tapety - výstrižky z časopisov, zachytávajúce dokonalosť žien, ktorú nám predpisujú.
3.Textová roleta - hovorí o slovných spojeniach, ktoré sa využívajú v printových médiách
Média sa k nám dostavajú cez TV / Časopisy / Internet...preto sme našu inštaláciu previedli do ilúzie domáceho prostredia obývačky. Výpoveďou tejto práce ma byť prehnanosť médií ako na nás z každej strany útočia.

SECRET / Biblia (svätyňa)

Táto inštalácia je zložená zo statického obrazu Oltáru vytvoreného pomocou photoshopu, ktorý je premietaný na plátno a pod nim je nainštalovaný ženský modlitebný kútik (svätyňa). Zvuková stopa a vôňa dopĺňajú atmosféru svätého chrámu, do ktorého sa ľudia chodievajú modliť. Zvuk sme nahovorili a prehovorili sme najznámejšie modlitby ako je Otče náš, Zdravas, Verím v Boha a detskú modlitbu Anjeliku môj strážničku...V modlitbe sme vymenili Stvoriteľa za známeho mužského idola Kena a Pannu Máriu za taktiež ženský idol Bárbie. Celú atmosféru inštalácie sme doplnili najznámejšou knihou kníh Bibliou. Pracujeme s myšlienkou do budúcna pretvoriť Bibliu na ženskú Bibliu. Viedla nás k tomu myšlienka paradoxu, že mnoho žien patrí k fanatickým veriacim ženám pričom cirkev bola vždy proti emancipácii žien, proti štúdiu žien, proti volebnému právu žien, dokonca proti noseniu nohavíc, atď. Vytrhli sme par veršov z Biblie o postavení žien v spoločnosti
„Veľmi rozmnožím strasti tvoje a tehotenstvá, v bolesti deti rodiť budeš a hoci po mužovi túžiť budeš, on nad tebou vládnuť bude“.
Týmto výrokom zo Starého zákona stratili ženy svoje práva v spoločnosti. V Novom zákone hovorí Biblia:
„Žena nech sa učí v tichosti a vo všetkej poslušnosti. Nedovoľujem však žene vyučovať, ani nad mužom panovať, ale nech je tichá a pokojná. Adam bol totiž stvorený prv, len potom Eva. A nie Adam sa dal zviesť, ale žena sa dala zviesť a dopustila sa priestupku“.
Tertullian bol cirkevný pisateľ a povedal :
„Vy(ženy) ste bránou do pekla. každá z vás, žien je Eva, vy ste zvodnice zakázaného ovocia. vy ste prvé , čo porušili božský zákon“.
Elizabeth Stanton bola v 19.storočí bojovníčka za ženské práva a napísala:
„Biblia a cirkev boli najväčším kameňom úrazu v ceste žien k emancipácii“ Biblia je príručkou na podrobenie žien. Biblia jednoznačne stanoví potláčanie žien. Biblia určila menejcenné postavenie ženy, pre jej „nečistotu“, jej priestupok , Boh jej vytýčil služobnícky vzťah k mužovi ako jej pánovi.
Tieto texty sme použili aj v nasej pretvorenej Biblii, ktorá je zložená z časopisov ktoré nám práve hovoria akoby sme mali vyzerať a správať sa. Celý náš postoj berieme z nadhľadom, ale aj kriticky keďže skúmame ako zasahuje/zasahovala cirkev do práv žien.
Žena stvorená z Adamovho rebra
(Gen 3:16)
Materstvo je prekliatie za hriech, a manželstvo je záväzok
(Gen 19:1-8)
Lot ponúka dve svoje panenské dcéry na znásilnenie davu ľudí (namiesto dvoch anjelov, ktorí ho navštívili )
(Exod 20:17)
Podľa „Slova Božieho“ môže otec predať dcéru ako otrokyňu na sexuálne účely
(Exo 22:18)
Bosorky sa musia pozabíjať
(Exo 38:8)
Ženy môžu iba posluhovať pri vchode do stánku zjavenia
(Levit 12:1-14/12:4-7)
Žena , ktorá porodí syna je nečistá7 dní, ženy čo majú dcéry sú nečisté 14 dní
(Lev15:19-23)
Obdobie menštruácie je nečisté
(Lev 19:20-22)
Ak pán má pohlavný styk so svojou vydatou otrokyňou, otrokyňa bude bičovaná
(Num 1: 2)
Sčítanie ľudu sa vzťahuje iba na mužov
(Num 5:13:31)
Panny sa stávajú vojnovou korisťou pre vojakov
(Deuter: 21. 11-14)
Príručka pravidiel znásilňovania
(Deut 22: 5)
Zavrhuje sa, aby ženy nosili mužské oblečenie a naopak
(Deut 22:13-21)
Zasnúbená žena, ktorú niekto v meste znásilní bude ukameňovaná (spolu s násilníkom)
(Deut 22: 28-29)
Keď sa mužovi žena znepáči, môže ju poslať z domu preč. (a však opačne to nejde)
(Deut 25 :11-12 )








SECRET

foto_dokumentácia


SECRET

Secret_svätyňa_video/zvuk (premietané na plátno)


SECRET

Video_dokument_inštalácie Secret



Voľby 2014

Kedže sa nemôžem zúčastniť druhého kola Volieb 2014, tak aspoň takto chcem jednému z kandidátov poslať "hlas".

Andrej Kiska (spoluzakladateľ nadácie Dobrý Anjel)

https://www.youtube.com/watch?v=MSlAjBUMm_s&list=HL1395876284&feature=mh_lolz


MADE BY WOMEN

MADE BY WOMEN - BARBIE

V dnešnom svete je presne premyslené, ako má vyzerať dokonalá žena. Má mať krásne dlhé blond vlasy, veľké modré oči, plné pery, sexi postavu ... Keď sa nad tým trošku zamyslíme, tak z tohto opisu to môže byť jedine známa Barbie. Vo videoklipe budeme dávať dôraz na dokonalosť, preafektovanosť, plastiky a manipuláciu žien v televíznom svete. Snažíme sa zachytiť v našej práci tento „mediálne skazený svet“, ktorý učí naše generácie k vystupovaniu a prejavovaniu sa v spoločnosti. Živá akcia úzko súvisí s hračkou, či skôr vzorom dievčat. Barbie vznikla v roku 1959 v americkej spoločnosti Mattel, kde bola vytvorená v zmysle skutočnej ženy. Barbie museli vylepšiť proporcie, aby sa páčila a priťahovala mužov. Nás obe natoľko inšpirovala, že sme sa rozhodli na jej počesť spraviť „citáciu“. Bude sa to odohrávať na jej domácej scéne a to v nákupnom centre.
Video bolo nainštalované masovou projekciou na celej Akadémií umení, pretože
toto video púta na seba pozornosť priam vtieravím spôsobom ako naše média, ktoré prezentujú Dokonalosť!

"Som barbie dievča, v barbie v svete.
plastický život je fantastický!
Môžeš česať moje vlasy, môžeš ma vyzliecť, všade,
s predstavivosťou je život kreáciou.
Som blond hlupaňa, vo svete fantázie,
Obleč mi šaty, daj mi silonky, som tvoja bábika."



MADE BY WOMEN

MADE BY WOMEN - MISSky

Od útleho detstva sme mali vsugerované, že len krásne ženy môžu byť princezné. S korunkou na hlave, lodičkami na nohách a s krásnymi dlhými šatami pretancovať s princom celú noc. Iba ak ...! Nie, všetky naozaj nemôžeme byť princezné. Všetky nemôžeme patriť na mólo alebo sa ukazovať v reklame na autá.
Keď sme mali päť až šesť rokov, rodičia nás prihlásili na súťaž mňa na,,Miss bábika a naj chlapec 1996“ a Nina súťažila o titul "Miss prváčka". Umiestnili sme sa na druhom mieste. Pamätám si, ako ostatné dievčatká plakali, že sa neumiestnili aspoň tak ako „ja“. Rodičia boli sklamaní a nadávali porotcom, že nevedia oceniť krásu ich detí. Už dlhé roky si kladieme otázky typu: „Stálo im to za všetky tie smutné pohľady svojich dcér? Stálo to za všetky slzy a jazvy na duši z jednej hlúpej súťaže?“ Odpovede na tieto otázky už asi nedostaneme, ale všetci by sme sa mali zamyslieť nad tým, čomu skutočne vystavujeme naše deti. Veď práve my sme tí, ktorí formujeme ich osobnosti a ukazujeme im, ako si stavať vlastné priority. „Pekná schránka“ ešte nezaisťuje budúcnosť.
V tomto videu sme zobrazené ako súťažiace na MISSkách z 90. rokov a situácia sa opakuje po 17. rokoch.






MADE BY WOMEN

MADE BY WOMEN - Dotazník

Pýtame sa 100 okoloidúcich ľudí na ich názor na 3 typy reklamy jedného produktu. Reklama je zameraná na veľmi obľúbený alkoholický napoj; ZLATÝ MOK; pre všetkých nad 18 rokov.

(1) V prvom obraze vidíme obyčajnú ženu, ktorá má chuť na pivo po namáhavom dni, či už z práce, z domácnosti, alebo zo študijných povinností.

(2) V druhom obraze môžeme nadobudnúť dojem, že žena, ktorú vidíme na fotografii sexuálne provokuje kupujúcich tento tovar. Práve tento typ môže poburovať svojim dvojzmyslom.

(3) V treťom obraze je zobrazený dôsledok požitia metly ľudstva.

„Ktorý charakter reklamy by sa podľa Vás mal prezentovať v reklamnom konzume?“

Našich opýtaných sme rozdelili do troch skupín:
1. OBYČAJNÁ ŽENA
2. BARBIE/ŽENA, KTORÁ SA O SEBA PREHNANE STARÁ
3. MUŽ

Percentuálne vyhodnotenie okoloidúcich na otázku: „Ktorý charakter reklamy by sa podľa Vás mal prezentovať v reklamnom konzume?“

Obyčajná ž.: (1) 47,82%, (2) 21,73%, (3) 30,43%

Barbie: (1) 17,85%, (2) 57,14%, (3) 25%

Muž: (1) 12,24%, (2) 71,42%, (3) 16,32%





MADE BY WOMEN

MADE BY WOMEN - STEREOTYP

Bakalárska práca MADE BY WOMAN zobrazuje telo a telesnosť vo vizuálnom umení. Problematika sa zameriava na „ženské telo“, ako predajcu tovaru pomocou mediálneho, reklamného a módneho priemyslu pre konzumnú spoločnosť. Tento priemysel nám idealizuje svet, v ktorom žijeme a povyšuje fyzickú dokonalosť a krásu nad iné ľudské hodnoty. Staviame sa s Ninou Vráblovou do pozície ženy ako „vizuálneho objektu“ a využívame k tomu výpoveď cez mediálne prostredie. Interpretujeme svoj názor na súčasný prototyp ženy v idealizovanom svete, ktorý prezentuje nereálne, nedosiahnuteľné ideály krásy pre nežné pohlavie.
Ženy už v dávnych časoch boli predmetom výmenného obchodu medzi mužmi. Aj keď žijeme v 21. storočí, tak nemožno hovoriť o rovnosti medzi oboma pohlaviami. Ak je to tak, že rovnosť existuje, tak prečo sa stále môžu ženy predávať v legálnom reklamnom priemysle, alebo nútenou prostitúciou, ktorá je nelegálna? Ženské telo v takomto predaji predstavuje tovar, ktorý beží na páse a produkuje financie.
Reklamy stvárňujú ženy v tradičných predstavách o ich rolách v živote. Zobrazujú ženy v úlohe matky, žienky domácej, ale aj stereotypnú rodovú deľbu práce v zamestnaní. Pritom ženám vsugerujú názor, že je to pre nich prirodzené a to čo robia, robia s láskou a oddanosťou. Veľká časť reklám zneužíva ženské telo a jeho časti k propagácii výrobku, ktorý nie vždy má súvis s predávaným výrobkom. Tvorcovia reklám sa snažia zmanipulovať zákazníka na výrobok pomocou nahého ženského tela, v ktorom často dominuje poprsie, alebo spodná partia tela. Tieto reklamy v nás, ale hlavne u mužského pohlavia vyvolávajú, že prezentované ženy sú na predaj a chcú sa predať. Pri pozorovaní reklám si môžeme všimnúť, že žena v nich zakaždým zohráva určité stereotypné roly.
Či už vnímame ženu ako gazdinku, matku alebo ako objekt túžby, femme fatale a v neposlednom rade aj ako nezávislú ženu, čo sa však stáva veľmi zriedkavo.

1. Žena ako Femme Fatale - je to typ ženy, ktorý má v sebe neuveriteľnú príťažlivosť, zároveň neodolateľnosť v niečom, po čom túži každá žena. Femmefatale je opakom od ženy, objektu túžby, lebo jej pôvab nespočíva v sexuálnom objekte. Používa sa v reklamách pre pozornosť žien, v ktorých chce predajca výrobku vzbudiť tajomstvo ženskej krásy. Reklama je určená napríklad parfumom, luxusnej kozmetike, ale aj honosným šperkom (obr. č.1).

2. Žena ako gazdinka tzv. OTROKYŇA v domácnosti - zobrazuje obraz ženy, ktorej záleží na tom, aby mala navarené, napečené a samozrejme aby jej domácnosť žiarila čistotou ako aj jej bielizeň. Popri všetkých starostiach, ktoré v domácnosti musí riešiť, vždy vyzerá dokonale upravená. S úsmevom na tvári dokazuje kvalitu výrobku. S touto gazdinkou sa stretávame v reklamách na rôzne domáce potreby (obr. č.2).

3. Žena ako matka - v reklame hrá rolu starostlivej ochrankyne detí. Stará sa o ich bezpečnosť, prebaľuje deti do najlepších plienok a predovšetkým dbá na ich zdravú stravu. Každá matka v reklame je vždy usmiata, nebýva unavená a s radosťou zvláda problémy so svojím dieťaťom (obr. č. 3).

4. Žena ako objekt túžby - tento obraz ženy v reklamách predstavuje sexuálny objekt. V reklame sa snažia cez ženy hlavne prilákať mužov k danému výrobku. Objekt túžby stavajú do pozície prístupnosti, ale zároveň zraniteľnosti. Veľmi často používajú na zvádzanie a provokácie nahé ženské telo. Preto sa niet čo čudovať, že tento stereotyp sa najčastejšie využíva v reklamách priamo určených pre mužské pokolenie (obr. č. 4).

5. Žena ako nezávislá od ? - predstavuje ženu, ktorá sa dokáže postarať sama o seba, nepotrebuje priazeň mužov na to, aby sa presadila v živote, nemusí mať miery 90-60-90... Svoj život si užíva plnými dúškami, srší z nej energia a elán. Tento typ reklamy nestavia na farbe pokožky či vlasov, ani na postave samotnej. Nezávislá žena môže byť tiež krásna, no ponecháva si svoju prirodzenosť, ktorej sa nemieni vzdať (obr. č. 5).


MADE BY WOMEN

Muži „letia" na veľké „oči" a „hlboký pohľad". Máme pre Vás ! PÁR SEXI(Y) trikov ! na to, ako môžete zaujať muža.

Pohľad za milión
Nie je nad pohľad. Vyčítať sa dá z neho všeličo a nie sú k nemu potrebné žiadne dodatočné slová. Ak sa vám pohľady stretnú, stačí malá chvíľa a flirtovanie sa môže veselo začať. Veď platí, že oči sú zrkadlom do duše a tí muži, ktorým ide o vás ako o nádejnú partnerku, si hru s pohľadmi určite nenechajú ujsť.

Pekný úsmev a sexi pery
Muži zaručene milujú naše úsmevy. Stačí aj letmý náznak úsmevu a keď chceme, roztopí aj tie najhrubšie ľady. Inými slovami, úsmevom dokážeme muža doslova odzbrojiť a zároveň zaujať natoľko, že môže na pár sekúnd stratiť aj hlavu. Usmievajte sa na každom kroku. S úsmevom idú takmer všetky veci ľahšie a muži za úsmevom vidia náš priateľský prístup, vďaka čomu naberú väčšiu odvahu pri prvom kontakte.
Keď špúlime pery, a naopak, keď sú pootvorené, dávame tým najavo, že sa chceme bozkávať. Jemné hryznutie do pier počas debatovania, prejdenie jazykom po hornej pere, to všetko pôsobí strašne provokatívne a verte tomu, že pre mužov to je neodolateľné.

Dobrá nálada
Úzko súvisí s pekným úsmevom a na druhej strane zodpovedá za signály, ktoré vysielame svojmu okoliu. Ak sršíme dobrou náladou, sme pre opačné pohlavie atraktívnejšie, pretože pôsobíme uvoľnene, pokojne a šťastne. A to na mužov zväčša pôsobí ako magnet - veď mrzuté, zatrpknuté, neprístupné či smutné ženy to majú s balením mužov o dosť ťažšie. A načo si život zbytočne komplikovať?

Držanie tela a neverbálna komunikácia
Nie je jedno, ako sa pohybujeme, ako sedíme a ako držíme svoje telo. Zadoček je mimoriadne lákavým miestom na ženskom tele. Vábime s ním mužov pri každom jednom kroku. A to súvisí aj s neverbálnou komunikáciou, vďaka ktorej aj bez slov komunikujeme s ostatnými. Preto majte vždy na pamäti, že vzpriamený chrbát, vypnutý hrudník, sexi zadok a gestá ako napríklad pohodenie vlasmi či preloženie nohy na nohu signalizujú druhému pohlaviu to, že majú dočinenia so sebavedomou a vyzývavou ženou, ktorá má záujem spoznať niekoho zaujímavého.



ACADEMY STAFF

Masová projekcia videoklipu ACADEMY STAFF na celej Akadémií umení.
Upútanie pozornosti na seba až takým vtieravím spôsobom ako sa to deje v médiach.





I'm looking for myself (MISSING PERSON)

I'm looking for myself
(MISSING PERSON)

Hľadám samu seba
(Hľadaná osoba)

Idea: Person
Téma: Osoba

Performance

- Video vzniklo na stáži 2011/2012 (Universitatea de Arta si Design - Cluj Napoca) v Rumunsku na predmet Performance pod vedením prof. Eugena Savinescu.
Každý z nás sa hľadá.
Ja samu seba hľadám neustále.

Inšpirovala som sa plagátmi o nezvestných osobách, kde zobrazujú portrét danej hľadanej osoby.
V texte sa nachádzajú moje osobné údaje.
Na každom plagáte je "môj" autoportrét meniaci sa profesiou.
Profesie som si vybrala v spomienkach z detstva presúvajúcih sa do budúcnosti, v ktorej sa chcem vidiet.



I'm looking for myself (MISSING PERSON)

I'm looking for myself
(MISSING PERSON)

Hľadám samu seba
(Hľadaná osoba)

Idea: Person
Téma: Osoba

Performance

- Video vzniklo na stáži 2011/2012 (Universitatea de Arta si Design - Cluj Napoca) v Rumunsku na predmet Performance pod vedením prof. Eugena Savinescu.
Každý z nás sa hľadá.
Ja samu seba hľadám neustále.

Inšpirovala som sa plagátmi o nezvestných osobách, kde zobrazujú portrét danej hľadanej osoby.
V texte sa nachádzajú moje osobné údaje.
Na každom plagáte je "môj" autoportrét meniaci sa profesiou.
Profesie som si vybrala v spomienkach z detstva presúvajúcih sa do budúcnosti, v ktorej sa chcem vidiet.






SAP OF LIFE (MIAZGA ŽIVOTA)

SAP OF LIFE
(MIAZGA ŽIVOTA)

IDEA: Water and Fire
Téma: Voda a Oheň

Inštalácia

- Práca vznikla na stáži 2011/2012 (Universitatea de Arta si Design - Cluj Napoca) v Rumunsku na predmet Inštalácia pod vedením prof. Kallo Angela.

Voda a oheň sú dve základné podmienky pre existenciu života na Zemi, ako aj vzduch.

Citujem:

"Vode bola daná čarovná moc byť miazgou života na Zemi."

Leonardo da Vinci

Ja si myslim, že do tohto citátu od Leonarda da Vinciho môžme pripísať:

"Vode a ohňu bola daná čarovná moc byť miazgou života na Zemi."


Tieto dva živly sú tak silne späté, že ich nemožno rozdeliť.
Môžme to vidieť už len pri varení, či prirodných katastrofách.
Ich spojenie by sme mohli preniesť aj na vzťah medzi človekom a človekom, či už je to rodinný, priateľský alebo nepriateľský.
Taktiež medzi sebou súperia ako dobro aj zlo.
Ale nemožno jedného alebo druhého určiť za dobrého alebo zlého, kedže v rôznych situáciach reagujú inak.
V mojej inštalácií sa snažím ukázať spojenie týchto živlov.

VODA+ZEM+OHEŇ

Voda je pod povrchom zeme a výchádza na povrch, ale oheň je vždy na povrchu.
Voda hasí náš smäd, naše sucho. Už len v tejto vete spojenie "voda hasí" hovoríme o silnom spojení s ohňom.
V inštalácií vidíme súperenie medzi ohňom a vodou.

Tieto dva živly sa správajú ako My - ľudia!

Použitý materiál na inštaláciu:
- voda(absint na zafarbenie, technický alkohol-oheň),
- akvárium v tvare gule ("Zem")
- odpad zo zeme (na zapálenie technického alkoholu)

Znázorneňujem závislosť jedného od druhého.
. . . " sudržnosť ", " rivalita " . . .




Boris Kollár Teleshop

Objekt/Video

Téma:Pásová výroba/Fabrication
Názov: Boris Kollár Teleshop

Základný balíček pre každú matku jeho detí.



Elevator




Female SF commando

Vernisáž Stana Filka


Google prekladač/Google translate

SoundArt





Krása bolesti

Performance live (videozáznam)

Krása bolesti (akčná zvuková maľba/performance)

V tejto práci chcem poukázať na bolesť, ktorú si ľudia už od pradávnych čias spôsobujú.Krása bolesti je bolesť spôsobená prírodou a nie
človekom. Nazývame ju Shugen-Do (cesta testovania sa).
Shugen-Do je japonské tradičné náboženstvo. Zaoberá sa duchovnými a fyzickými disciplínami s cielom dosiahnúť magickú silu proti zlu
(zlým duchom).
Nato aby sme ovládli dušu musíme vedieť ovládať aj telo. Bolesť vzniká v dôsledku mimoriadne silných, alebo poškodzujúcich účinkov na telo.
Či už z vonka, alebo z vnútra. Bolesť je jedným z najcennejších výsledkov evolúcie živočíšneho sveta.
Bič je už od staroveku symbolom trestu a moci z toho dôvodu som ho použila ako náhradu štetca pri malľovaní. Pri plesknutí bičom prekonáva
rýchlosť zvuku a vyvolá rázovu vlnu, potom nastane tzv. akustický tresk. Bič je prvým a najstarším ľudským nástrojom schopným prekonať
rýchlosť zvuku.
V Číne v prípade prírodnej katastrofy veľkých rozmerov trestali cisára, lebo bol zástupcom božstva na Zemi. Najlepší sparťanskí bojovníci
v starovekom grécku podstupovali na počesť bohyne Diany jeden deň v roku bičovanie od rána do večera a davy ľudí ich pri tom
povzbudzovali hlučnými výkrikmi, žiadali ich aby prijali bolesť dôstojne, lebo tá ich pripraví na svet vojny.
(Kňazi večer poprezerali rany a predvídali budúcnosť mesta) Ľudia, kedysi obetovali svoju bolesť za spásu ľudstva a niekedy
v nej nachádzali rozkoš.
Kresťanstvo si počas historie vytvorilo celú radu symbolov.
Kríž je najznámejším symbolom v kresťanstve. Jeho pôvod je z Kristovho umučenia.
Predstavuje bolesť, utrpenie a Kristovo víťazstvo
nad smrťou a hriechom.
Kristove roky som si vybrala ako čas performancu, a previedla som ich do 33 minút bolesti
bičovania.
V Kráse bolesti chcem poukázať hlavne nato, že aj v dnešnej dobe sú ľudia bičovaný bolesťou,
životom samým.
Odber krvi mi spôsobuje bolesť: točenie hlavy, oslabenie a závraty, ale podstúpila som to pre umelecké vyjadrenie. Pri performacii som si
nezámerne sama sebe spôsobila bolesť úderom o telo a taktiež vyčerpanie, ktoré malo následky ešte dva dni po performácii.

- spojenie človeka s bolesťou a s vierou
- dlžka 33min. = Kristove roky
- performance live
- nástroj na malovanie: bič , farba: ľudská krv (môj odber)


Krása bolesti

Performance live (videozáznam)

Krása bolesti (akčná zvuková maľba/performance)

V tejto práci chcem poukázať na bolesť, ktorú si ľudia už od pradávnych čias spôsobujú.Krása bolesti je bolesť spôsobená prírodou a nie
človekom. Nazývame ju Shugen-Do (cesta testovania sa).
Shugen-Do je japonské tradičné náboženstvo. Zaoberá sa duchovnými a fyzickými disciplínami s cielom dosiahnúť magickú silu proti zlu
(zlým duchom).
Nato aby sme ovládli dušu musíme vedieť ovládať aj telo. Bolesť vzniká v dôsledku mimoriadne silných, alebo poškodzujúcich účinkov na telo.
Či už z vonka, alebo z vnútra. Bolesť je jedným z najcennejších výsledkov evolúcie živočíšneho sveta.
Bič je už od staroveku symbolom trestu a moci z toho dôvodu som ho použila ako náhradu štetca pri malľovaní. Pri plesknutí bičom prekonáva
rýchlosť zvuku a vyvolá rázovu vlnu, potom nastane tzv. akustický tresk. Bič je prvým a najstarším ľudským nástrojom schopným prekonať
rýchlosť zvuku.
V Číne v prípade prírodnej katastrofy veľkých rozmerov trestali cisára, lebo bol zástupcom božstva na Zemi. Najlepší sparťanskí bojovníci
v starovekom grécku podstupovali na počesť bohyne Diany jeden deň v roku bičovanie od rána do večera a davy ľudí ich pri tom
povzbudzovali hlučnými výkrikmi, žiadali ich aby prijali bolesť dôstojne, lebo tá ich pripraví na svet vojny.
(Kňazi večer poprezerali rany a predvídali budúcnosť mesta) Ľudia, kedysi obetovali svoju bolesť za spásu ľudstva a niekedy
v nej nachádzali rozkoš.
Kresťanstvo si počas historie vytvorilo celú radu symbolov.
Kríž je najznámejším symbolom v kresťanstve. Jeho pôvod je z Kristovho umučenia.
Predstavuje bolesť, utrpenie a Kristovo víťazstvo
nad smrťou a hriechom.
Kristove roky som si vybrala ako čas performancu, a previedla som ich do 33 minút bolesti
bičovania.
V Kráse bolesti chcem poukázať hlavne nato, že aj v dnešnej dobe sú ľudia bičovaný bolesťou,
životom samým.
Odber krvi mi spôsobuje bolesť: točenie hlavy, oslabenie a závraty, ale podstúpila som to pre umelecké vyjadrenie. Pri performacii som si
nezámerne sama sebe spôsobila bolesť úderom o telo a taktiež vyčerpanie, ktoré malo následky ešte dva dni po performácii.

- spojenie človeka s bolesťou a s vierou
- dlžka 33min. = Kristove roky
- performance live
- nástroj na malovanie: bič , farba: ľudská krv (môj odber)





Nina Vargová

5. okt. 2009 zmena osobnosti nás zasiahla či už v osobnom, alebo v pracovnom živote.
Naša rozdielnosť je táka očividná, že si nás každý začína postupom času mýlitť kvoli neustálemu vyskytovaniu sa po boku tej druhej.
Fyzická stranka nás dvoch sa nemení, ale ovplyvnovanie vo veľkej miere čim dalej tým viac narastá v myšlienkach pohyboch gestách výraze mimike.
Už len pri pohľade, alebo náznaku vieme na seba zareagovať.
Podnet na nič netušiaci podvedomý vzťah spoločného žitia nás upozornilo okolie.
Modelovaním našich osobností a inscenovanou fotografiou vyjadrujeme našu každodennú zviazanosť.


communications/komunikacia

Instalacia/Video

-zrod komunikacie do medialneho sveta


Deformation of sound

Performance-Zvuková inštalácia
Pri mojej práci narážam na Vlastenecký zákon, ktorý bol nedávno schválený Národnou radou SR.
Vyjadrila som môj nesúhlas k núteniu žiakov k láske k vlasti performancom, kde som deformovala Slovenskú hymnu cez vytvorený softvér v programe Flash.
Každý účastník zvukovej inštalácie môže vyjadriť svoj názor na Vlastenecký zákon písaním na klávesníci, pri ktorom deformuje Slovenskú hymnu.



Deformation of sound-performance

Performance-Zvuková inštalácia
Pri mojej práci narážam na Vlastenecký zákon, ktorý bol nedávno schválený Národnou radou SR.
Vyjadrila som môj nesúhlas k núteniu žiakov k láske k vlasti performancom, kde som deformovala Slovenskú hymnu cez vytvorený softvér v programe Flash.
Každý účastník zvukovej inštalácie môže vyjadriť svoj názor na Vlastenecký zákon písaním na klávesníci, pri ktorom deformuje Slovenskú hymnu.


FESTIVAL DIVADELNA NITRA

Telefonna komunikacia-pozvanka

happening/ LIVE spojenie s občanmi mesta Nitry pomocou mobilného telef.


Ironing

Videoinštalácia
téma: Ilúzia/Realita
-mojou ilúziou je mať rovné vlasy, kedže mám vlnité tak si ich pokúšam vyžehliť naparovacou žehličkou, čo sa nepodarí a dostávam sa späť do reality
-narážam na problém, ktorý riešim nielen ja, ale aj mnoho iných žien "vždy túžime po niečom čo nemôžme mať a nevieme sa uspokojiť s tým čo máme"
-video som projektovala na žehliacu dosku


Luxuria







Yielding




Yielding




Autoportret

Autoportret....zo dna na den sa menim!


Extrakt naivneho umenia

100% Extrakt naivneho umenia

Animars
Martin, Slovak Republic
09. December 2009 - 31. Január 2010


IN/OUT

držim ho v ruke, je tak studený, začína to jemne, prestávam rozmýšlať, začala sa hra,v ktorej som víťaz, cítim teplo, vlastný pot, pomalé krúživé pohyby vymením za rýchle, pomaly s ním vchádzam dnu, trochu dnu, dnu, von, odrazu cítim celújeho veľkosť, dlžku, viem že teraz prestať nemôžem...nechcem!
cítim napätie, rýchlosť je na maxime a ja sa pomaly dostávam do siedmeho neba... čoby... do desiateho!
slastným výkrikom spečatím všetky svoje vzdychy, k všetkému som došla sama, skoro, bol tu aj
...on...

-videoinštalácia (masturbačná kabínka)


QR code

QR code - "Tex_Art"
-softvér, v ktorom môžme zakodovať rôzny text
K prečítaniu zakodovaného textu potrebujeme mobil so stiahnutým softvérom. V mojej semestrálnej práci som chcela poukázať na využitie takéhoto softvéru v súčastnom umení.
Tému som spracovala v maliarskom a grafickom štýle.
Celá práca vypukla Akciou, ked som odfotila maľbu na plátne, potom dva printy a prekodovali sa do textu.
V texte narážam na umenie ako také.
Triptych
-spojenie maľby, grafiky a digitálnych médií
Na prvý pohľad abstrakcia. Realizovaná maľbou, printami do geometrie, ktoré sa prečítajú do textu pomocou mobilu="Text_Art"
Prekodovanie z maľby do textu:
Umenie po roku 2009?
I.print:
priznat chybu je pekne, ale lepsie je neurobit ju
II.print:
1+2=3


Star Wars

Video/performance

Postava Kit Fisto z filmu Star Wars bola pretvorená interpretáciou na Kit Fixo.
V mojom "filme" ide o návrat sily hrdinu Kita Fista, ktorá sa stratila po jeho smrti.Táto sila sa má preniesť na jeho súrodenca Kit Fixo, ale najskôr musí prejsť levelmi, aby sa k nej dopracoval.Dostane list, v ktorom sa dozvedá o svojom bratovi a o jeho poslaní.
Pre Star Wars je jedinou hviezdou Miro Šmajda(finalista Superstar),preto musí Kit Fixo získať od neho podpis, aby mohol prejsť do dalšieho levelu.





Star Wars

Video/performance

-photo Gallery (Star Wars)